Jönnek a Nikola-féle elektromos szemétszállító autók


Nagy lépést tette a Nikola afelé, hogy az utcákat járó füstöt hányó szemetes autók a múlté legyenek. Hétfőn az elektromos-, és hidrogén hajtású teherautó-gyártó vállalat bejelentette, hogy üzletet kötött a hulladékgazdálkodási óriás Republic Servicessel 2,5 ezer darab, zéró károsanyag kibocsátású tehergépjármű leszállításáról.

Néhány részlet az üzletről:

  • Az üzlet dollárban kifejezett értékét nem közölte a Nikola.
  • Emellett arról számolt be a cég, hogy a megrendelt járműmennyiség 5 ezer darabra bővíthető.
  • A gépek leszállítása 2023-ban várható, a tesztelést pedig 2021 végén, 2022 elején kezdik meg.
  • A járművek erőátviteli szoftvere 1 000 lóerőre lesz limitálva, és várhatóan felülteljesítő lesz a versenytársakkal szemben.

A Nikola nagy teljesítményű, nulla károsanyag kibocsátású, Class 8. osztályú teherautókra specializálódott. A hulladékpiac az iparág egyik legstabilabb piaca, és hosszú távú részvényesi értéket teremt

– értékelte a helyzetet a Nikola vezérigazgatója.

Nikolának egyébként már rengeteg megrendelése érkezett, a cég vezérigazgatója a Yahoo Finance-nek arról számolt be, hogy mostanra messze meghaladja a 14 ezer darab járművet a gyártó megrendeléseinek száma, ami 10 milliárd dollár potenciális árbevételt jelent.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Nikola még nem indította el a járművek gyártását, viszont a tervek szerint 2021-ben már piacra dobhatja az első elektromos teherautót (valószínűleg még a Tesla Semi előtt), 2023-ban pedig érkezhet ma a hidrogénhajtású verzió.

A társaság egyébként nemrégiben kezdte el az építkezési munkálatokat az arizonai gyártóüzemének területén, amely várhatóan évi 35 ezer jármű legyártására lesz képes két műszakos munkarendben.

Annyi biztos, hogy a Nikola részvényárfolyama nagyon volatilis volt, mióta a cég júniusban debütált az amerikai tőzsdén. Az árfolyam két hét alatt közel megháromszorozódott a cég új technológiájával kapcsolatos várakozások miatt, valamint mert sokan gondolják úgy, hogy a cég a Tesla potenciális kihívója lehet. Az árfolyam 94 dolláros csúcsról azóta 44,8 dollárra esett vissza. A hétfői kereskedést 22 százalékos pluszban zárta az árfolyam, idén pedig már 334,2 százalékot emelkedett.

Forrás: www.portfolio.hu